Sprzedaż kuponów Pre-Paid

Działanie jest niezwykle proste. Podpisywana jest umowa z dostawcą usługi oraz aplikacji pozwalającej doładowywać telefony i zarabiać na tej usłudze. W Polsce jest kilkanaście firm świadczących takie usługi na terminalach płatniczych lub na terminalach jedynie z aplikacja PRE-PAID.

Usługa dedykowana jest do sklepów spożywczych, kiosków z prasą ale spotkać ją można także w restauracjach czy nawet TAXI.

Przewaga takiego rozwiązania nad sprzedażą tzw „zdrapek” jest wielka wymienię kilka plusów:

  • Zarobek! – na usłudze można nieźle zarobić od kilku do kilkunastu % – to jest największy plus rozwiązania! Kosztów usługi w dobrych firmach nie ma – jeśli firma proponuje abonament za aplikację sprawdź czy nie znajdzie się taka, która nie wiąże się z opłatami za usługę – gwarantuję, że jest sporo firm z bezpłatną aplikacją na doładowania PRE-PAID.
  • Dostępność wszystkich nominałów – oznacza to, że kasjer zawsze ma pod ręką wszystkie dostępne nominały i ma możliwość wydrukowania kuponu na kwotę 5 zł jak i na 300 zł z gwarancją, że nie zabraknie nominału, który chce zakupić klient.
  • Dostępność operatorów – w aplikacji zazwyczaj mamy pełną gamę wszystkich sieci komórkowych i operatorów – tych najpopularniejszych jak i tych mniej popularnych. To bardzo wygodne – wystarczy wybrać odpowiedniego operatora i kwotę doładowania.
  • Nie zamrażamy gotówki zakupując „zdrapki” – to chyba największy plus doładowań na terminalu – wszystkie doładowania mamy dostępne w terminalu i nie potrzebujemy na zapas kupować wszystkich operatorów oraz wszystkich nominałów doładowań w formie „zdrapek”.
  • Łatwość rozliczania – – dostawca informuje jakie są zobowiązania za sprzedane kupony, łatwo uregulować je przelewem lub poleceniem zapłaty. Najczęściej zobowiązania wobec dostawcy są pomniejszane o zysk ze sprzedaży kuponów określony w umowie.
  • Nowi klienci w Twoim punkcie – posiadając usługę doładowań więcej klientów odwiedzi Twój punkt – mogą przy okazji zakupić coś co przełoży się na większy zysk Twojej firmy.

Na jakie zapisy należy zwrócić uwagę w umowie na doładowania PRE_PAID?

1. Sprawdź wiarygodność firmy z którą podpisujesz umowę – czy podpisujesz ją bezpośrednio z dostawcą czy może z pośrednikiem, który też zarobi ale na Tobie…

2. Sprawdź stawki wynagrodzenia dla poszczególnych operatorów i porównaj je z innymi – mogą się różnić u poszczególnych dostawców.

3. Sprawdź czy nie występuje koszt stały np. w postaci abonamentu – jeśli masz coś płacić za aplikację pamiętaj, że są firmy które nie mają abonamentu lub opłat aktywacyjnych.

4. Sprawdź czy masz narzucone jakieś limity sprzedażowe i czy od nich nie jest uzależniona wysokość wynagrodzenia dla Twojej firmy. Dobra umowa nie ma limitów do wyrobienia i nie ma zagrożenia obniżenia wynagrodzenia przy niskich obrotach sprzedaży PRE-PAID.

5. Sprawdź długość kontraktu / umowy i ewentualne kary za zerwanie takiej umowy. Dobra umowa jest podpisywana na czas nieoznaczony i nie ma kary za zerwanie takiej umowy. Niestety są też firmy, które mają bardzo wysokie kary za zerwanie umowy dochodzące do kilku tysięcy złotych.

6. Bądź czujny i czytaj zawsze warunki umowy, cenniki usług, kar i inne opłaty – nie wierz handlowcom, nie wszyscy informują o pełnych kosztach usługi.